Vastned rondt verkoop Spaanse Winkelcentra/Galerijen af

Vastned, het beursgenoteerde Europese winkelvastgoedfonds met focus op venues for premium shopping, heeft de verkoop van zeven Spaanse winkelcentra/galerijen en een retail park in Alicante aan een consortium of beleggers waaronder The Baupost Group LLC, GreenOak Real Estate en Grupo Lar, afgerond.

Na de aankondiging van de desinvestering op 11 februari 2014 is de transactie nu afgerond. Met deze transactie verlaagt Vastned haar blootstelling aan grote investeringen en economische risico’s die verbonden zijn aan deze secundaire winkelcentra en de aanhoudende druk op huurniveaus. De all-cash verkoopprijs van deze niet-strategische Spaanse objecten bedroeg € 160 miljoen.

Het afstoten van dit niet-strategische vastgoed is geheel in lijn met Vastned’s high street strategie. Deze verkoop zal het kredietprofiel van Vastned verbeteren, aangezien daarmee de loan-to-value onder de 40% daalt, wat verdere ruimte creëert voor het verwerven van premium city high street shops.

Taco de Groot, CEO Vastned
Ik ben bijzonder blij met het voltooien van de verkoop van de zeven Spaanse winkelcentra/galleries en het retail park. De verkoop van deze niet-strategische activa is te danken aan een uitstekende samenwerking tussen onze teams in Nederland en Spanje, en ik wil graag mijn dank uitspreken aan alle betrokken collega's en andere partijen. Nu wij deze transactie afgesloten hebben, kunnen wij ons verder richten op het vergroten van onze footprint in premium city high streets.
Taco de Groot, CEO Vastned

Vastned is een Europees beursgenoteerd winkelvastgoedfonds met focus op 'venues for premium shopping'. Vastned belegt in geselecteerde steden in Europa en Istanbul, met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden (“high streets”). Huurders van Vastned zijn sterke en toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ongeveer € 1,5 miljard.